Årets store legedag var i år henlagt til Hillerød Camping, en utrolig hyggelig plads.

Vi ankom som de sidste fredag eftermiddag ved 16,30 tiden, efter en lang køretur, som gik godt indtil vi nåede frakørslen til Hillerødmotorvejen. Det tog 40 min. At komme rundt i ” sløjfen” fra At de københavnere ikke kan lave en ordentlig tilkørsel, er ikke til at forstå.

”Campingmutter”, Annette Quist, tog selv imod og viste os på plads.

Resten af deltagerne, der alle var ankommen Torsdag var ved at træne til Lørdagens ”kamp”, så efter at vi havde sagt goddag til alle og fået kluden op var det tid til at tænke på aftensmad, som vi spiste samlet uden for ved opholdsstuen, hvor der var en dejlig hyggelig terrasse med masser af levende lys, som blev tændt i skumringen. Der var optræden af et par herre der spillede på guitar og harmonika. Det var hyggelig at have musik til maden. Ved 9 tiden gik Annette rundt på pladsen og delte chokolade og slik ud til alle og fik på den måde sagt godnat til alle på pladsen.

Ved 10,30 tiden listede vi alle tilbage til vognene og trak os tilbage for at hvile ud til Lørdagens strabasser.

Kl. 9,30 Lørdag morgen var der afgang til Hillerød på gåben til en lille færge som sejlede os på en tur på søen der er rundt om Frederiksborg Slot, med en guide der fortalte en hel del om den danske kongerække der har boet på slotte, og om slottets historie, både de pæne, og de lidt mindre pæne anekdoter. Vi så også på slottet og Barokhaven, som blev renoveret for nogle år siden, et flot skue, med konge -monogrammer i planter, hvorefter vi gik over i byen og fandt et par borde hvor vi kunne få lidt at drikke, ( læs øl, dog fik Inge kaffe ).

Lige som vi ankom til Cafeen kom der en hel række Ferrai´er , en 10 – 15 stykker vil jeg tro, som der havde været en udstilling af på torvet. Det var et flot syn.

Efter at vi havde samlet kræfter gik vi atter tilbage til pladsen, for at spise frokost ved langbord.

Kl. 14,30 begyndte turneringen, hvor alle spillede med alle. Vejret var lidt ustabil, så vi fik et par dryp, men det blev ikke rigtig til noget regn alligevel.

Anette Rømer og Børge vandt, med Finn og Lars kom ind på en flot 2. Plads. Gevinsterne var vin til alle 4.

Vi bestilte aftensmad ude i byen, som Anette og Lars hentede, og fik det dejligste Thai Mad man kunne tænke sig. Igen spiste vi ved ”vores” bord på terrassen.

Søndag morgen var der fælles morgenkaffe ved langbord med rundstykker, som klubben gav, inden det blev tid til at sige farvel og tak for denne gang.

Om Hillerød Campingplads er der kun et at sige, DET ER DANMARKS HYGGELIGSTE CAMPINGPLADS,

Anette, hendes ven og hendes piger har skabt en plads med så meget hygge at det ikke kan beskrives. Levende lys og fakler næsten overalt, som bliver tændt i skumringen, mens Anette går rundt og deler chokolade og slik ud til alle campister. En gårdhave, der minder om noget man kun ser i ugebladene, med citron- og appelsintræer og de fineste blomster og store palmer i kæmpe krukker, krydderurter, du kan tage hvis du skal bruge det.

Selv på toiletterne er der masser nips og parfume til fri afbenyttelse.

Fælles køkkenet minder lidt om et stort landkøkken, med så meget charme og hygge at det skal opleves.

En stor tak til campingmutter Annette Quist, for denne store oplevelse og en stor tak til Anette og Lars Rømer for at de gad og arrangere turen, og til alle andre vil jeg sige, det er synd at I snød jer selv for denne oplevelse.

Det er bestemt ikke sidste gang at vi besøger denne pragtfulde, hyggelige plads.