GENERALFORSAMLINGSWEEKEND PÅ VESTBIRK CAMPING 2014

Vi ankom torsdag aften ved spise tid, og vejret var endelig blevet godt, så aftensmaden blev indtaget ved langbord i solen. Ved aftenkaffen i opholdsrummet fik vi, traditionen tro, Louis varme hveder. De var super gode, så tak til bageren for det store arbejde med at bage dem.

Fredag morgen var det sidste hold ankommet, og der var standerhejsning, morgensang og uddeling af materiale til generalforsamlingen. Så der var tid til at læse på opgaven. Herefter fordelte vi os i bilerne og kørte ud og så udgravningen af Gitterbroen ved VESTBIRK. Det bliver spændende at se projektet når det bliver færdigt.

Efter frokost ved langbord i solen der endelig var kommet frem, blev der hygget, og eftermiddagen gik med at vi alle spillede bou'le og kongespil. Aftenen stod på grill mad de fleste steder, og nogle drak aftenkaffen i opholdstuen.

Lørdag stod vi op til strålende solskin fra morgenstunden. Morgenkaffen blev indtaget i det fri, for første gang i år. Den står i generalforsamlingens tegn i dag.

Generalforsamlingen foregik i god ro og orden. Frokosten blev indtaget ved langbord i solen, og det blev også til en middagssøvn i solen. Efter kaffen snuppede vi endnu en omgang bou'le. Det var hårde dyster, men de blev behørigt skyllet ned. Til aften blev der hentet mad i campingpladsens grill. De fleste sprang over hvor gærdet var lavest, men nogle fik også lækker mad fra egen grill.

Efter maden blev årets campist udnævnt. Det blev Anette og Niels Christian fra Esbjerg. Tillykke til dem. Der var sædvanen tro kinesisk lotteri. Fine præmier fra klubbens sponsorer. Som sædvanlig vandt de nye medlemmer de bedste præmier. For første gang vandt vi ikke noget. Vi holdt ud udenfor til kl. 21.30. Så faldt duggen og det blev køligt.

Søndag var der fælles morgenmad og klubben gav rundstykker. Vi strøg standeren til fællessang, og glæder os til at mødes igen ved næste træf. For vores vedkommende bliver det turen til Knausfabrikken i efterårsferien. Vi kører allerede i slutningen af uge 40, så er der nogen der vil følges med os noget af vejen derned, kan man bare kontakte os.

Tak for en hyggelig St. Bededagsferie.

Hilsen Lars og Anette (Sjællænderne)
Medlem nr. 185.

Så har vi fået hejst standeren

Klar til standerhejsningssangen

Mere standerhejsning!

Besøg ved de gamle gitterbro ved Vestbirk

Det bliver flot når vi kan cykle eller gå over den gamle bro

Så er der langbord i det skønne vejr

Så skal der spilles

Alle gik til den med kampgejst

Tiltrængt pause

" Mon han nu kan klare det ham bageren "

Pause under generalforsamlingen

" Årets campist " Anette og Niels Chr.